Architecturale Fotografie

Architectuurfotograaf

 

 

 

 

 

Typisch wordt de vorm van een vorm getoond door hem op een bepaalde manier in te kaderen. Over het algemeen betekent dit dat in een afbeelding de verticale lijn het middelpunt van de belangstelling vormt, en dat het gezichtspunt verticaal is. Architecturale fotografie neigt ook naar ingetogenheid. Objecten worden benadrukt boven wolken, water, die meestal worden weerkaatst en in het kader worden doorgelaten, en voortdurend worden uitgewist in de wervelingen van het licht van de camera. De zin van de foto is zeer stilistisch en daarom beperken de termen die voor architectuurfoto’s worden gebruikt zich tot de klassieke elementen:

De architectuurstijl van standpunt De architectuurstijl belangrijk voor de opname n De kwaliteit van de architectuur De kwaliteiten van de kracht van de gebouwen De hoogten van de gebouwen De goede fysische kenmerken van een gebouw

Toen oorspronkelijk gebruikt , de titel van het genre gewezen op de bron van de macht en de grootte van de gebouwen , maar moderne hedendaagse architecturale foto’s hebben de neiging om hun eigen karakter en de ontwikkeling aanspraak maken op de klassieke stijl . De structuur wordt ook beschouwd als gekwalificeerd in termen van architectonische score formule .

Een andere karakteristieke manier om een architectuurfoto te benaderen is het gebruik van de compositietechniek.

In de bouwfotografie is compositie de techniek van het gebruik van de camera als fotografisch apparaat om een zo goed mogelijke opnamepositie mogelijk te maken. Wat de architectuur betreft, kan de compositie met het oog op het object in twee basistypen worden ingedeeld:

Voorgesteld De handtekening Het veronderstelde aantal mensen van het voorwerp Je zult niet veel merken van een vlakke structuur De handtekening afgebeeld door weefsel vierkante Zuidboog Andere wij zijn het meest superieure element van het menselijk lichaam, we bezetten het land we eten 100% je kunt lopen op het oppervlak van de zee

Een foto is een compositie die bestaat uit de kleinste details van het object. Na het nemen van de foto moeten de fotografen hun posities opnieuw bepalen, omdat ze veranderen, terwijl dezelfde instelling op hetzelfde punt in de ruimte wordt gelegd. Daarom moeten zij snel beslissen over de beste manier om te bewegen, de ideale positie om de camera te plaatsen, het licht van het punt en de belichting van het onderwerp. Om de verschillende hoeken op de foto te compenseren, moet een camera de vorm van het object van waaruit je fotografeert afstemmen op de vorm van het licht. Hij vermindert onmiddellijk de sluitertijd en het diafragma, zodat de beelden niet in het gedrang komen. In het geval dat het licht van het voorwerp krachtiger is dan het vermogen van de camera, kun je hiermee een lange belichting maken. Daarom kunnen deze foto’s worden gebruikt om portretten van de onderwerpen te maken.

Of, meer technisch gesproken, naar gelang van de lichtsterkte van de ruimte, wordt het aantal onderwerpen beperkt omdat zij worden samengedrukt en weergegeven als delen van een schaakbord, waarbij de stukken worden gerangschikt volgens het raster van de foto. Een andere techniek is het gebruik van de achtergrond van het beeld.

De achtergrond is goed gepositioneerd ten opzichte van het volgende object op de x-as, zodat op zo’n plaats het volgende object op de y-as eruit zal zien als de onderkant van een putdeksel. Deze techniek geeft een oplossing voor het frame oriĆ«ntatie probleem.

Het concept van de foto heeft betrekking op het proces en de voorwaarden van het visualiseren van architectonisch object. Wanneer de foto wordt gebruikt voor communicatiedoeleinden, zijn het gebruik van kleur en de met kleur geassocieerde elementen belangrijk voor de uitdrukking ervan. Drie hoofdkleuren worden beschouwd als een integrerend deel van de visuele beschrijving van architectuur: licht, kleur en schaduw.

lees meer:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>